Is het tijd voor een nieuwe website?

Geef je op netwerkborrels liever je telefoonnummer in plaats van de link naar jouw website aan potentiële klanten? Schaam je je om de domeinnaam van je website door te geven als iemand ernaar vraagt? Schiet je in de stress als je succesverhalen hoort van bedrijven die een nieuwe website hebben? Dan is het tijd voor een nieuwe website!

Is het tijd voor een nieuwe website?

Je website weerspiegelt de uitstraling van je bedrijf

Veel ondernemers streven naar het binnenhalen van zoveel mogelijk klanten voor een gezonde bedrijfsvoering. Potentiële klanten beoordelen een bedrijf op uitstraling, behaalde resultaten en de manier waarop met klanten wordt omgegaan. Een goed werkende website kan bijdragen aan de gewenste uitstraling van je bedrijf en kan daarmee (extra) klanten trekken. Maar is je website nog wel goed genoeg? Is je website toe aan vernieuwing? Jaag je websitebezoekers weg of verleid je ze tot klant?

Er is geen gouden regel die de houdbaarheid van een website bepaald, dit scheelt per branche en per functie van een website. Gemiddeld ligt de houdbaarheid tussen de drie en vijf jaar. Als je website voldoet aan één of meer van onderstaande punten, dan wordt het tijd om met je webbouwer te gaan praten voor een make-over.

  • De website van je concurrent is up-to-date en beter.
  • Je website komt niet meer overeen met de zakelijke doelen van je bedrijf.
  • Je website werkt niet goed op smartphones (niet responsive).
  • Je website gebruikt Flash om foto’s of video’s te tonen.
  • Je website is smal en geoptimaliseerd voor oude schermen.
  • Je website werkt niet meer goed in alle browsers.
  • Je hebt zelf geen controle over de content van je website omdat deze statisch is en niet over een CMS (Content Management Systeem) beschikt.

De technieken en de trends op het internet vernieuwen razendsnel en als je concurrenten een website hebben die beter werkt dan die van jou, kan dat je klanten kosten.

Test je eigen website

Waarschijnlijk bekijk je je website niet dagelijks, maar toch is het waardevol om dat af en toe te doen. Bekijk je website door de ogen van je bezoeker. Vind je de gebruikservaring prettig? Zijn de prijzen actueel? Kloppen de teamfoto’s nog? Werkt de website goed op een mobiele telefoon? TIP: Test gemakkelijk of je website mobielvriendelijk is met deze gratis tool van Google.

De meeste bezoekers zien je website waarschijnlijk voor het eerst en krijgen daarbij een unieke eerste indruk van je bedrijf. Een eerste indruk kan je niet meer overdoen en moet gelijk goed zijn. Jaag daarom je bezoekers niet weg, maar verleidt ze om klant te worden. Dan heeft je bedrijf een succesvolle website!

Geïnteresseerd in het (laten) maken van een nieuwe website, maar weet je niet waar je moet beginnen? Lees dan ons artikel “Een nieuwe website! Maar waar begin je?” en weet wat je te wachten komt te staan.

Geschreven door Peter Farla

Helemaal gek van het internet is Peter Farla! Hij is de oprichter van Farla Webmedia en weet veel over het maken van succesvolle websites, maar zijn passie is webdesign en SEO. Het is geen verrassing, zijn favoriete kleur is oranje.
Peter Farla

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Klanten geven ons een !


Ik wil af en toe handige tips en nieuws ontvangen