Klantenbeoordelingen sites vergelijken

Verschillende klanten van Farla Webmedia hebben ons gevraagd welke klantenbeoordelingen sites ze het beste kunnen gebruiken voor het verzamelen van klantenbeoordelingen. We hebben besloten om de resultaten van het onderzoek naar klantenreview websites te delen op onze blog. Tevens staat er een lijst van klantenbeoordelingen sites, zoals Trustpilot, The Feedback Company en Kiyoh met de kosten, mogelijkheden en betrouwbaarheid.

Meer omzet door het tonen van beoordelingen op jouw website

Volgens een onderzoek van Huff Industrial Marketing, KoMarketing, & BuyerZone in 2015 wordt er in de zakelijk markt steeds meer gekeken naar beoordelingen op websites van leveranciers. Ongeveer 43 procent van de zakelijke inkopers vindt dat reviews niet mogen ontbreken op websites, of het nu gaat over diensten of producten reviews.

 

Sales and product related information buyers need

Uit het onderzoek is ook gebleken dat er meer conversies plaatsvinden als er duidelijk reviews worden getoond en een gemiddelde beoordeling van de webshop wordt getoond. Dit geeft vertrouwen en dit verhoogt het aantal conversies op de website.

De meeste reviews die worden achterlaten zijn positieve reviews, dus de vrees voor negatieve reviews is ongegrond. De mensen zorgen zelf al voor een meerderheid aan positieve reviews. Ook is het beter om beoordelingen binnen jouw site te houden in plaats van dat mensen op bijvoorbeeld forums over jouw bedrijf gaan praten. Via online klantenbeoordelingen is het mogelijk om te reageren en ervan te leren.

Als reviews en beoordelingen via externe beoordelingssites worden aangeboden dan worden ze meestal getoond in de zoekresultaten van Google bij onder andere Google AdWords en Google Shopping. Het tonen van de sterren bij de vermelding zorgt ervoor dat de vermelding beter opvalt en dat het CTR (klik ratio) met gemiddeld 17% stijgt. CTR is een factor die bijdraagt aan hogere posities in de zoekmachines, dus websites waar meer op wordt geklikt scoren ook hoger in de zoekresultaten.

Uit een onderzoek van ‘Journal of Marketing’ is gebleken dat het aantal reviews, ongeacht of deze positief of negatief waren, een positieve invloed hadden op de verkopen. Het tonen van de kwetsbaarheid van het bedrijf vinden bezoekers al veel waard en krijgen daarom vertrouwen in de website.

Externe klantenbeoordelingen bedrijven

Beoordelingen kunnen handmatig in elke website worden getoond, maar het aanbieden van de beoordelingen en reviews op externe beoordelingssites heeft de voorkeur. Bezoekers vertrouwen eerder betrouwbare onafhankelijke beoordelingssites in plaats van beoordelingen die door de website zelf worden geplaatst.

Als beoordelingen worden getoond op externe beoordelingssites geeft dat ook een waardevolle link naar de website en dat draagt bij aan betere SEO.

Ook zullen beoordelingen op externe onafhankelijke beoordelingssites beter worden getoond in Google AdWords en Google Shopping. Hieronder staan enkele externe beoordelingssites met informatie en kosten.

Trustpilot

Betrouwbare grote partij die wereldwijd veel aanzien heeft. De kosten bedragen € 79 per maand. Ze hebben een koppeling met Google. Een nadeel is dat iedereen een review kan invullen, ook als ze geen klant zijn. Al kan dit ook als voordeel worden gezien, omdat er dan op kan worden ingespeeld en zo houd je de communicatie levend in plaats van dat het ergens anders op het internet gebeurd.
Website: Trustpilot.com

eKomi

Internationale partij, maar ziet er wat gedateerd uit en sluit minder goed aan bij nieuwe moderne websites. De prijs is op aanvraag. Alleen mensen die echt gekocht hebben in de webshop mogen een review invullen, ze krijgen na de bestelling een e-mail met vraag om te beoordelen. Ze zijn ook zichtbaar in Google. Negatieve reacties worden direct geplaatst.
Website: Ekomi.nl

KiyOh

Ze werken samen met Thuiswinkel.org en die combinatie geeft een korting. De sterren zijn zichtbaar in Google. De prijs is € 18,- tot € 55,- p/maand. Je moet zelf de e-mailadressen invoeren in het systeem. Negatieve beoordelingen worden pas na 14 dagen zichtbaar, zodat de klant benaderd kan worden om het probleem op te lossen.
Website: Kiyoh.nl

The Feedback Company

Het beste pakket kost € 39 per maand. Wanneer er een negatieve review geschreven wordt krijg je tevens de kans om binnen een bepaalde periode de ontevreden klant te benaderen om alsnog een negatieve review te vermijden. De beoordelingen worden ook zichtbaar in Google. De klanten krijgen na bestelling een e-mail die ook aan te passen is.
Website: Feedbackcompany.nl

Reviewspot

Ze hebben nog geen e-mail tool. De website ziet er minder professioneel uit wat betreft vormgeving en uitstraling. Het is gratis in gebruik, wat een groot voordeel is.
Website: Reviewspot.nl

Webwinkelkeur.nl

Een combinatie van een keurmerk en klantenbeoordelingen. De kosten bedragen € 12 per maand. De sterren zijn zichtbaar in Google. De website ziet er goed en betrouwbaar uit.
Website: https://www.webwinkelkeur.nl/

Conclusie externe websites

De keuze van de klanten beoordelingen bedrijven is afhankelijk van het budget en de wensen. Tevens is het afhankelijk of het om een webshop gaat of over een normale website. Wij hopen dat je geholpen bent met dit artikel over klantenbeoordelingen sites en de keuze daarin. Wij helpen je graag bij het implementeren en organiseren van jouw klantenbeoordelingen.

Geschreven door Peter Farla

Helemaal gek van het internet is Peter Farla! Hij is de oprichter van Farla Webmedia en weet veel over het maken van succesvolle websites, maar zijn passie is webdesign en SEO. Het is geen verrassing, zijn favoriete kleur is oranje.
Peter Farla

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Klanten geven ons een !


Ik wil af en toe handige tips en nieuws ontvangen