Website voornemens voor 2018

goede voornemens website 2018

Met de komst van het nieuwe jaar hebben de meeste bedrijven goede voornemens. Wat ga je anders aanpakken in het nieuwe jaar? Wat zijn je KPI’s? En zijn je doelen realistisch? In onderstaand blog hebben wij een aantal tips beschreven om je website nog succesvoller te maken in het nieuwe jaar!

Webdesign

In 2018 wordt het steeds belangrijker om een mobielvriendelijke website te hebben. Dit komt mede doordat bezoekers steeds vaker een mobiel gebruiken in tegenstelling tot een desktop of tablet. Daarnaast kijkt Google tegenwoordig eerst naar de mobiele versie van je website in plaats van de desktop versie. Het is dus belangrijk dat je in 2018 zorgt voor een mobielvriendelijke website!

SEO

Elke website eigenaar wil het aantal organische zoekresultaten verhogen. Echter is dit niet altijd even makkelijk. In 2018 heeft Google weer een aantal aandachtspunten die erg belangrijk zijn om hoog te scoren in de organische zoekresultaten. Een blijvend belangrijk punt is de basis van je SEO. Dus heb je een sterke URL, een passende meta description, sterke links naar je pagina’s, sterke zoekwoorden, geoptimaliseerde afbeeldingen en video’s, een goede pagespeed en nog veel meer. Ook HTTPS zal in 2018 bijna een vereiste worden. Google zal websites met SSL certificaten belonen en beter laten ranken in het nieuwe jaar.

Een andere belangrijk verandering is de lengte van de meta-descriptions. Waar Google voorheen een maximale lengte van 160 tekens accepteerde is het sinds de laatste update mogelijk om meta-descriptions van 320 tekens te schrijven. Door deze verandering kun je nog meer ruimte innemen in de zoekresultaten van Google waardoor je extra opvalt.

AdWords

Google AdWords blijft groeien en zal in 2018 ook een grote rol spelen. Het is daarom erg belangrijk dat de content en doel van je pagina zo goed mogelijk wordt vertaald naar je advertenties zodat de kwaliteitsscore hoger wordt en het conversiepercentage groeit. Een ander aandachtspunt zijn advertenties op mobiele apparaten. Deze advertenties hebben vaak minder tekst en het is dus erg belangrijk om te kijken hoe de advertentie wordt weergegeven.

Social media

Ook voor social media zijn er belangrijke aandachtspunten in het nieuwe jaar. Denk bijvoorbeeld aan de doorbraak van livestreaming via Facebook en Instagram en aan augmented reality op kanalen zoals Snapchat en Instagram. Waar het aantal likes, reacties en gedeelde berichten voorheen belangrijk was gaat het nu vooral om het bereik en de frequentie. Video content wordt ook steeds belangrijker. Facebook gaf onlangs aan dat zij verwachten dat 80% van alle content binnenkort bestaat uit video.

Heb je interesse in onze webdesign, SEO, AdWords of social media diensten of heb je andere goede website voornemens in 2018? Neem dan vrijblijvend contact op met Farla Webmedia en wij helpen je met het behalen van je doelen!

Geschreven door Peter Farla

Helemaal gek van het internet is Peter Farla! Hij is de oprichter van Farla Webmedia en weet veel over het maken van succesvolle websites, maar zijn passie is webdesign en SEO. Het is geen verrassing, zijn favoriete kleur is oranje.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Klanten geven ons een !


Ik wil af en toe handige tips en nieuws ontvangen