Outlook 2016 mail instellen

Deze instellingen zijn specifiek voor klanten van Farla Webmedia die gebruik maken van onze hostingpakketten. Indien je ergens anders hosting afneemt, dan kunnen de instellingen anders zijn.

1. Open Outlook
En klik links bovenaan op ‘Bestand’

2. Klik op ‘Account toevoegen’

3. Vervolgens krijg je een van de onderstaande schermen te zien:

Als je het eerste scherm te zien krijgt ga je verder met stap 4, anders kies je op Geavanceerd opties om het handmatig in te stellen van de mail.

4.  Klik op ‘handmatige instelling of extra servertypen’


5. Vul onderstaande gegevens in.

NaamDeze naam wordt getoond aan anderen.
E-mailadresHet email adres wat je wilt gaan instellen
Type accountKies hier voor IMAP
Server voor inkomende emailInkomende mailserver (mail.mijndomeinnaam.nl).
Server voor uitgaande emailUitgaande mailserver (mail.mijndomein.nl).
GebruikersnaamKies hier voor het volledige email adres.
WachtwoordVul hier het wachtwoord in.
Wachtwoord onthoudenKies hier voor wachtwoord onthouden als je het wachtwoord wilt onthouden

6. Klik op ‘meer instellingen’
Zet een vinkje voor ‘voor de server mijn uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist’.

7. Daarna open je het tabblad ‘geavanceerd’ in het zelfde scherm en vul de volgende informatie in:
– Inkomende e-mail (IMAP): 143
– Uitgaande e-mail (SMTP): 587
Klik vervolgens op ‘OK’.

9. Outlook stuurt je nu een testbericht en die moet succesvol afgerond zijn en is dat niet het geval moet jij jouw instellingen nog eens controleren.

 

Klanten geven ons een !

Vraag informatie aan


Ik wil af en toe handige tips en nieuws ontvangen